Cesta z bot

Bosá chůze dokáže zbavit bolesti, napřímit trup, podporuje krevní oběh a posiluje imunitu. Tímto článkem se s Vámi chci podělit o své zkušenosti.

Co z toho mám?

Chození naboso mi dalo odolnější a pevnější chodidla. Jsem bez bolestí, což nebývalo pravidlem. Moje “X” kolena se rovnají, svaly kolem kyčlí se zpevňují. Jsem v dobré kondici, i když mé běžné aktivity jsou domácí práce a výlety k loužím, kam chodí dcera házet kamínky.

Bez bot

DSC_0724Boty jsem zouvala maximálně na zahradě nebo u jezera. Nenapadlo mě, že se dá chodit na boso ve městě, v zimě nebo dokonce provozovat bosou vysokohorskou turistiku.

Postupně jsem zouvala boty častěji a častěji. Nohy zesílily. Chodidlo si zvyklo na kamínky a začaly mi vadit boty. Jednak mi v nich bylo neustále vedro a také jsem si přišla ochuzená o rozmanitost terénu. Těžko se to popisuje, ale v botách se mi na výletě nohy strašně nudí a tupí se mi mozek.

Nejsem ortodoxním celoročním bosochodcem. Do špíny města mě to bez bot netáhne. Chodím bosa po lese, v potocích, na zahradě a občas se vyzuji i na kratší vzdálenosti po městě nebo vsi.

Nosila jsem malé boty

Že chodím v malých botách jsem si uvědomila až po létě prochozeném bosky. Čím více času jsem trávila bosa, tím méně se mi chtělo zpátky do bot. Jen dvoje boty mi po osvobození chodidel nevadí – sandále a tenisky, které jsem koupila o číslo větší něž byly moje ostatní boty. Všechny ostatní jsou mi nepříjemné. Jsou totiž malé.

Jak jsem si mohla roky nevšimnout, že mě tlačí a jsou nepohodlné? Porovnala jsem vložky bot s obrysy nohou na papíře a většinu bot jsem vyřadila.

Čirá nezávislost

Je osvobozující uvědomit si, že všechny ty chytré odpružené boty nepotřebujete. Že vaše noha zvládá lépe než jakákoli bota odpružit dopad a odrazit se. Že naboso je pohyb dokonalý a zábavný.

Boty byly vyvinuty k ochraně nohy. Bohužel jsme to dopracovali až k tomu, že jí spíše mačká, omezuje a deformuje. Když můžete, zkuste je vyzout. A jestli boty potřebujete, najděte si takové, které vám budou co nejméně překážet.

Aktivní těhotenství

„Hlavně se šetři.“ Jako těhotná jsem tuto větu slyšela často. Ale já byla jen těhotná a neměla komplikace. Proč tedy sedět na zadku? Tělo je zvyklé na svou dávku pohybu a ke zdravému fungování ho potřebuje. Přináším Vám pár nápadů, jak si rychle a efektivně zacvičit v těhotenství.

Pevné tělo? Jde to zábavně.

Chcete se udržet v kondici a mít pevné tělo? Hledáte jednoduchou a zaručenou radu na srovnání páteře, kloubů, vyrovnání napětí ve svalech a zapnutí hlubokých svalů? Potřebujete se dostat do formy? Jde to i zábavně. Klíčem k úspěchu je rovnováha.

Jak vytrénovat klenbu?

Jednoduše, jděte ven a vyzujte si boty. Nejefektivnější způsob, jak vytvarovat klenbu, je nechat nohu pracovat. Těžko v domácích podmínkách odcvičíte podobné množství cviků a jejich variant jaké nabízí rozmanitý terén. Takže, hurá ven.

Malé boty nosí 75% dětí

Realita je tvrdá. Až 75 % dětí ve školkách nosí malé boty. Na vině není tolik délka bot jako jejich šířka. Víte kolik prstů se vejde vašemu dítěti do boty?